mandag 27. april 2009

o r i g a m i



Foto: Stine Walderhaug

Stine Walderhaug lager disse fantastiske miniatyrskulpturene i porselen. Jeg må innrømme at jeg ikke helt forstår hvordan det er mulig. Walderhaug har selv utviklet teknikken hvor hun bretter 1 mm. tykke porselensark. Motivene er trykket på arket ved bruk av silketrykk.

Jeg liker den øverste best, "Alt går så lenge det ikke er politisk". Tror det har med å gjøre at teksten gjør at det minner enda mer om vanlig papir, og at overraskelsen derfor blir desto større når man ser at faktisk er skjør porselen som er benyttet. Fascinerende..

2 kommentarer:

Wendys sa...

Hei. Jeg søkte på DIY, kom videre til yoyo ceramics. Syntes noen små skåler derfra var så fine. Søkte på hvor jeg fikk kjøpt disse produktene og da dukket siden din opp. En vakker liten inspirasjonsside i hverdagen. Tenkte jeg bare ville si det :)
Mvh

Allis i Eventyrland sa...

sv: Ja, jeg oppdaget henne for et par uker siden, tror jeg :) Kjempefascinerende! Origami kan være utfordrende nok bare i papir, så jeg gir meg ende over at hun faktisk bretter porselen. :) Utrolig!