tirsdag 11. november 2008

t å k e


Foto: Beautifulcataya/Flickr

Cloud Gate i Chicago, laget av den indiskefødte britiske kunstneren Anish Kapoor. En 120 tonn tung skulptur laget i blankpolert stål. Fordi den er speilblank involeres byen og menneskene rundt i dens utseende, som skifter fra minutt til minutt.
Jeg liker disse tåkebildene utrolig godt, syns verket er mer spennende slik enn på en solskinnsdag. Kan selvfølgelig hende at det har noe med at det er november for øyeblikket, og at jeg har behov for å overbevise meg selv om at grått vær og tåke faktisk har noen positive kvaliteter.

3 kommentarer:

Marianne sa...

Stilig!

Bengt sa...

Jeg liker denne skulpturen av en kjempebønne! Veldig stilren og flott blogg.

Hege sa...

ååh, denne elsker jeg :) Bodde i chicago 08-09 og denne var jeg titt og ofte innom på besøks runden.